Dat er voor de locatie nog altijd geen goede invulling is gevonden, is een ontwikkeling die vele inwoners en onze fractie betreuren. Want, zoals het college in 2020 al aan heeft gegeven, is De Marsch een mooi plekje in het dorp Paterswolde en verdient deze dan ook een mooie invulling.

Wij stelden daarom, onder andere, de volgende vragen:

1. In de ‘zienswijzenota ontwerp-omgevingsvisie’ (oktober 2023) staat als reactie op zienswijze 19: “Over de invulling van het terrein van de Marsch beraden we ons nog” (Blz. 13).
Kan u aangeven of u inmiddels een invulling voor het terrein in gedachte hebt?

2. In het coalitieakkoord spreken we uit dat we “Beweegparken en bijvoorbeeld Jeu de Boules baantjes belangrijk vinden”. Beweegparken zijn parken waar onze inwoners kunnen sporten en samen kunnen komen, zonder bijvoorbeeld de (veelal hoge) kosten van een sportschool-abonnement. Volgens onze fractie zijn beweegparken dan ook een mooie mogelijke invulling voor dit terrein. Mede omdat op deze locatie hockey, tennis, padel, paardensport al aanwezig zijn.
Deelt het college deze mening? Zo nee, waarom niet?

Zodra wij de antwoorden hebben, delen wij deze uiteraard weer met jullie.

Bekijk hier al onze gestelde vragen