GroenLinks Tynaarlo staat voor een sociale, groene en aangename gemeente waar het fijn is om te leven, te wonen en te werken. In de gemeente zetten wij ons via de gemeenteraad en het college in voor onze idealen. Daarnaast gaan wij graag de verschillende dorpen in om informatieve bijeenkomsten te organiseren.

De afdeling heeft de volgende onderdelen:

Bestuur
Het bestuur van de afdeling is de schakel tussen de leden en de politiek. Ze helpen de fractie met hun werk en organiseren activiteiten voor de leden. Ook is het bestuur verantwoordelijk voor de campagne en voor het instellen van commissies, zoals de programmacommissie en de kandidatencommissie. Hier vind je onze bestuursleden.

Fractie
De fractie bestaat uit onze raadsleden in de gemeenteraad. Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 hebben we drie raadsleden die zich in de gemeenteraad inzetten voor onze idealen. Hier vind je onze fractieleden.
De fractie wordt geholpen door de steunfractie. Zij zijn bijvoorbeeld aanwezig bij fractievergaderingen en bieden inhoudelijke hulp aan de raadsleden.

Vrijwilligers
Er zijn ook leden van GroenLinks Tynaarlo die zich op een andere manier voor de afdeling inzetten. Zo is er een campagnecommissie, een programmacommissie en een kandidatencommissie. We hebben een communicatiewerkgroep en een Digitale Media Manager (DMM) die als doel hebben de fractie en bestuur zo goed mogelijk te ondersteunen in het onderhouden van contact met burgers van onze gemeente en leden van GroenLinks Tynaarlo. Zowel live als via website en sociale media. Daarnaast hebben we mensen die zich inhoudelijk bezighouden met duurzame energie in onze werkgroep Energietransitie.
Ook zijn er mensen die af en toe komen helpen, bijvoorbeeld in campagnetijd.

Ben je enthousiast geworden en lijkt het je leuk om je ook in te zetten? Neem dan hier een kijkje en/of stuur een mailtje naar tynaarlo@groenlinks.nl