Het is belangrijk dat iedereen, ongeacht leeftijd, woonplek of digitale bekwaamheid, op de hoogte is van voor ons als inwoners belangrijke informatie. De antwoorden zijn duidelijk, de gemeente vindt dit net zo belangrijk als GroenLinks.

De gemeente geeft in haar beantwoording aan te streven naar een goede toegankelijke informatievoorziening. Mede doordat het aantal lezers de afgelopen jaren gestaag afneemt (van 46% van de inwoners in 2015, naar 22,7% in 2023) heeft de gemeente daarom de afgelopen jaren ook geïnvesteerd in haar digitale communicatie via haar website, social-media kanalen en nieuwsbrief.

Ook de problemen rondom de bezorging heeft hun aandacht. Hierover is de gemeente in gesprek met de aanbieder, De Oostermoer. Uit deze gesprekken blijkt dat er een tekort is aan bezorgers. De gemeente en aanbieder zijn samen in overleg voor een oplossing voor de korte, maar zeker ook voor de langere termijn. De gemeente geeft aan: ‘Het is belangrijk dat inwoners hun bezorgklachten blijven doorgeven aan weekblad De Oostermoer. De uitgever kan er dan voor zorgen dat er een exemplaar wordt nabezorgd. Ook kan er in het geval van een periode van onderbezetting een tijdelijk afhaalpunt in (of in de directe nabijheid van) de wijk worden ingericht.’

Voor de volledige beantwoording van onze vragen, klik hier